Завантаження

Аварійний розлив нафти з судна «Годафосc» в Норвегії

17 лютого 2011 року ісландський контейнеровоз т/х «Годафос» дедвейтом 17000т, що прямував до Данії, натрапив на мілину неподалік від південного узбережжя Норвегії, створивши загрозу для національного парку Ютре Хвалер. На борту судна було приблизно 800 тон важкого дизельного палива і близько 440 контейнерів.

Служби берегової охорони Швеції та Норвегії отримали сигнал тривоги про те, що майже 20 тон мазуту (IFO 380) вилилось у замерзаючі води, створивши загрозу для усієї екосистеми національного парку. Три нафтозбирачі (KBV 050, KBV 051 и KBV 001 «Посейдон») та патрульний катер 307 берегової охорони Швеції, обладнані  вбудованими системами збору нафти від Lamor (LORS) були вислані на місце подій.

«Обладнання LORS складалось із двобортної вбудованої системи жорстких щіток, ковша для збору нафти та вільно плаваючого морського скімера з шлангокабелем. Ми також встановили на ці судна вільно плаваючу морську систему для збору нафти Lamor, пороговий скімер Lamor з щітковим адаптером і насоси для перекачування нафти GTA 115», - заявив Руне Хегстрем, виконавчий директор Lamor.

KVB 001 «Посейдон» обладнаний найновішими передовими системами збору нафти, які ефективно працюють при швидкості ходу судна до 4 вузлів. «KBV 050 і KBV 051, побудовані в 1980-х, довели свою надійність та ефективність у роботі в складних умовах очистки за наявності льоду», - зазначив директор берегової охорони Швеції, підрозділ нових суден, комодор Аке Дагневік.

Під час операцій із збору нафти складність полягала у тому, що температура нижче нуля спричиняла ствердіння нафти. Тим не менш, цю проблему вдалося усунути завдяки очищувачу щіток на скімерах Lamor, що підігрівається, а також підігріву лінії від скімера до резервуарів.

Насамкінець, Хегстрем зазначив:

У нас чудові зв`язки і тісна співпраця з шведською береговою охороною, ми постійно вдосконалюємо обладнання ЛАРН і проводимо тренінги для персоналу про застосування та експлуатацію нашого обладнання.

uk
en_US uk