Нещодавно в штаб-квартирі Lamor Corporation в Порвоо, Фінляндія, пройшов семінар, де були представлені та проаналізовані результати проекту з контролю льодової обстановки і збору нафти (IMOR). Проект IMOR – це спільне дослідження, організоване компаніями Arctia (надає криголамні послуги) і Lamor Corporation для вивчення впливу режиму роботи пропульсивної установки на суднах на операції зі збору нафти з допомогою арктичного скімера Sternmax в різних льодових умовах.

Семінар IMOR відвідали понад 30 співробітників морських організацій і компаній, що займаються ЛАРН, серед яких були присутні представники берегової охорони Канади і Швеції, ITOPF і Державної морської рятувальної служби Фінляндії, Державної морської аварійно-рятувальної служби Росії, Фінського інституту охорони навколишнього середовища і Берегової охорони Фінляндії.

У проекті IMOR, що стартував в 2015 р і завершується в цьому році, використовувався арктичний скімер Sternmax виробництва компанії Lamor Corporation, встановлений на борт криголама «Ahto» компанії Arctia. Випробування проводилися під час руху судна і під час його стоянки в різних льодових умовах в північній частині Ботнічної затоки.

«В ході льодових випробувань перевірялася і вивчалася ефективність здійснення операцій ЛАРН за допомогою механічних засобів в льодах та стан нафти протягом нафтозбиральних операцій при різних режимах руху судна, – пояснив Руне Хёгстрем, головний операційний директор Lamor.

Sternmax – найбільший в світі нафтозбирач, що встановлюється на борту судна і призначений для збору нафти в умовах Арктики з рекордною продуктивністю 560 м³ / год (2465 галонів на хвилину). Результати випробувань підтвердили, що пропульсивна установка на судні може створювати течію, яка сприяє вилученню нафти з-під льоду і концентрації її в певній зоні, звідки нафту ефективно збирає Sternmax. Як варіант, криголам може колоти лід, а Sternmax може бути спущений з корми криголама на лід для збору нафти», – заявив пан Хёгстрем.

«Випробування, виконані в рамках проекту IMOR, включали вимірювання показників потоку льоду, води і сурогатної нафти, родамінового барвника, за допомогою різноманітного наукового обладнання для визначення впливу пропульсивної установки на поверхневі течії. Завдяки розумінню динаміки потоків, роботи механізмів і двигунів нафтозбирального судна в ході випробувань вдалося визначити, як судно може перенаправляти нафту в зону проведення операцій з її збору», – Ханна Суутарла, менеджер з розвитку компанії Arctia.